Multiconsult sponser Klovneløpet

4. september går startskuddet for Klovneløpet, et veldedighetsløp arrangert av NTNU-studenter. Inntektene går til Sykehusklovnene ved St. Olavs Hospital. Dette er tredje året på rad Multiconsult sponser løpet.

02. september, 2014

Studenter i linjeforeningen Energi og Miljø (EMIL) ved NTNU ønsket å gi noe tilbake til byen de studerer i. Slik oppstod tanken om å arrangere et veldedighetsløp hvor man ønsket å reise midler til drift av Sykehusklovnenes arbeid for å gjøre kreftsyke barns hverdag litt lettere. 6. september ble tanken realisert gjennom Klovneløpet 2012.

– Engasjement, lagspill og ansvar er verdiene til Multiconsult. Klovneløpet gjenspeiler disse verdiene på en glimrende måte, og det var naturlig for oss å takke ja, da henvendelsen om et samarbeid kom, sier kommunikasjonsleder i Multiconsult Gaute Christensen. – NTNU er dessuten en av våre viktigste rekrutteringsarenaer vi vet at studentene har et godt forhold til oss, men for å beholde denne posisjonen kreves tilstedeværelse og synlighet, noe også vårt engasjement inn i Klovneløpet har bidratt til.

Klovneløpet har som mål å samle inn nok penger til å drifte sykehusklovnene i et helt år. Multiconsult oppfordrer alle til å bidra med å muliggjøre klovneløpets mål, ved å donere et valgfritt beløp på arrangementets donasjonside.

Om klovneløpet

Klovneløpets målsetning er å sette fokus på det viktige arbeidet Sykehusklovnene gjør. Alle inntektene fra løpet går til Sykehusklovnene. Klovnene jobber med kreftsyke barn, og de er profesjonelle skuespillere som jobber med å bringe latter og smil inn i en vanskelig hverdag. Samtidig ønsker de å være en solid stein som barn kan slippe løs både sine positive og negative følelser på. Med andre ord spiller de viktig rolle på barneavdelingen.