Ny avdelingsleder for Energi i Multiconsult

Helge E. Jenssen (48) fra Bardu i Troms er ny avdelingsleder for Energi ved Multiconsult Region Oslo. Jenssen kommer fra Rainpower, der han jobbet som salgsdirektør og VP Risk Management.

– Det er spennende å bli en del av Multiconsult. Selskapet er i stor grad en suksesshistorie med klare ambisjoner og mål for vekst også i tiden fremover. Jeg har aldri sett en så stor vilje til å få til noe sammen før som her. Denne viljen vil være nøkkelen til å nå våre mål fremover, sier Jenssen.

Satser offensivt på vekst

Jenssen har lang fartstid innenfor fagfeltet Energi og har tidligere jobbet som prosjektleder vannkraft i både Kværner Energy og General Electric. Han har også lang og tung erfaring med restrukturering av selskaper for økt lønnsomhet. Med sin fagkunnskap på feltet har han klare målsetninger for hvordan

Energiavdelingen og Multiconsult skal jobbe i tiden fremover.

– Vi er midt inne i et paradigmeskifte innenfor salg i Multiconsult. Det er avgjørende å selge hele butikken hver dag. Det krever både fokus og kompetanse i alle ledd for å nå våre mål. Vi er nå godt på vei mot å utvikle oss i denne retningen, sier Jenssen.

Sterke ambisjoner for Energi

Energi er et av satsningsområdene til Multiconsult i tiden fremover. Selskapets hovedområder innen Energi er i første rekke knyttet til vannkraft og vindkraft. Multiconsult er gjennom sitt eierskap i Norplan et av landets største konsulentfirma innen både nasjonal og internasjonal vannkraft.

– Multiconsult Energi er i kraftig vekst, med avdelinger både i Norge og i utlandet. Vi er allerede sentrale i mange markeder med en portefølje av store og viktige energiprosjekter. Vi skal sørge for at energiavdelingene våre jobber strategisk sammen fremover for å fungere som én slagkraftig enhet. Vi tilbyr et bredt spekter av tjenester til kunder over hele verden.