Leif Øie inn i konsernledelsen i Multiconsult

Administrerende direktør i LINK arkitektur, Leif Øie, inkluderes i Multiconsults konsernledelse fra 1. september 2016. Øie blir konserndirektør arkitektur i Multiconsult-gruppen.

Multiconsult kjøpte i fjor høst 100 prosent av aksjene i LINK arkitektur. Med mer enn 350 medarbeidere i Norge, Sverige og Danmark utgjør arkitektselskapet en betydelig del av Multiconsult-konsernet.

– Dette er et tydelig signal på at arkitektur er et viktig satsingsområde i konsernet. Vi ser frem til å nyttiggjøre oss av Leifs solide kompetanse som et ledd i å videreutvikle konsernet, sier konsernsjef Christian Nørgaard Madsen i Multiconsult.

Samspillet mellom tidligfasearkitektur og tidligfaserådgiving er sentralt i dagens samfunnsutvikling i retning av urbanisering og bærekraft. Det er en økende etterspørsel fra både privat og offentlig sektor for integrerte ingeniør- og arkitekttjenester. Sterkere bånd og styrket samarbeid vil gjøre det mulig for Multiconsult og LINK arkitektur å realisere et vesentlig potensial for verdiskaping innen helhetlig planlegging, ikke minst av komplekse bygg som f.eks. sykehus.

– Gjennom Multiconsults kjøp av aksjene i LINK arkitektur, er arkitekturtjenester blitt et stort tjenestesegment for Multiconsult-konsernet. Her i ligger det spennende muligheter for videreutvikling av LINK og ikke minst interessant synergimuligheter med morselskapet. Ved min inntreden i Multiconsults konsernledelse er det tilrettelagt for god og tett interaksjon mellom LINK og morselskapet, sier Leif Øie.