Gjennom 20 år har Multiconsult vært en viktig samarbeidspartner til Blinkfestivalen
Foto: Tonja Hjøllo / BLINK
Blinkfestivalen er unik i kombinasjon av elite, bredde, lokal aktivitet, kultur og mediedekning. Dette gjør festivalen ekstra spesiell i verdenssammenheng. Fra starten i 2006 har festivalen vokst til å tiltrekke seg eliteutøvere fra rundt 25 nasjoner og samler nærmere 2 500 utøvere. Estimert publikumstall gjennom de fire dagene festivalen pågår er rundt 100 000.
Gjennom årenes løp har tv-sendingene fra arrangementet vært blant de mest sette i NRK og slik sett også bidratt til god eksponering for regionen og samarbeidspartnere, både nasjonal og internasjonalt.
Multiconsult Norge har som en viktig samarbeidspartner vært med på hele reisen fra et lokalt arrangement til det som nå er et av Norges største sommerarrangement med store positive ringvirkninger for hele regionen. For selskapet har det vært viktig å ikke kun være en tradisjonell sponsor, men en aktiv bidragsyter i utviklingen av festivalen.
- God nasjonal synlighet er viktig for oss, men samtidig handler sponsoratet om mye mer enn logoeksponering, forteller Aina Sunde Dahl, direktør Sør i Multiconsult Norge. - Vi skal være en aktiv pådriver for en positiv utvikling i samfunnet, og har slik sett et felles mål med hva Blinkfestivalen ønsker.
Gjennom BLINK er det skapt en viktig plattform for å vise hvordan idrett, næringsliv og beslutningstakere kan gå hånd i hånd for å skape sunn byutvikling og regional verdiskaping – og det har vært viktig for Multiconsult å ta del i dette.
- Jeg er imponert hvordan BLINK-administrasjonen hele tiden har vært bevisst å skape gode arenaer for alle aktørene som er involvert, det gjelder selvsagt for utøvere, men også for samarbeidspartnere, næringslivet og kommuner. Gjennom BLINK har vi etablert og styrket viktige relasjoner som også har bidratt til god verdiskaping for regionen, sider Dahl.
Blinkfestivalen er mer enn et indrettsarrangement
Foto: BLINK / Atle Mork Oftedal
BLINK-festivalen er unik. Foruten å møte mange av verdens beste utøvere innen langrenn og skiskyting, er dette et arrangement for talenter i alle aldre - og i tett samspill med lokalsamfunnet og regionalt næringsliv. I Multiconsult skapes verdier nettopp ved å kombinere spisskompetanse med bredde – og hvor samspillet med kundene er sentralt for å levere riktig kvalitet.
– Stjernene i idretten tiltrekker seg nye talenter. På samme måte er våre faglige spydspisser attraktive for bransjens beste talenter, sier Dahl. - Akkurat som idretten må legge til rette for gode utviklingsarenaer, trenger næringslivet møteplasser, synlighet og inspirasjon for å tiltrekke nye generasjoner fagpersoner og spesialister. Dette er noe vi arbeider kontinuerlig med.
Skal Multiconsult fortsatt være attraktive for medarbeidere og kunder, må selskapet også hele tiden være aktuelle og ligge i front. Det krever en kontinuerlig utvikling, på samme måte som dette er avgjørende i idretten og for arrangementer som Blinkfestivalen.
- Talentene er fremtiden. De bidrar med nye verdifulle tanker inn i selskapet og bidrar til at vi hele tiden utvikler oss. For oss er derfor Blinkfestivalens prioritering av talenter viktig, og festivalen oppleves derfor også å være en veldig god match for Multiconsult. Derfor er det også et riktig sted for oss å være en aktiv og stolt hovedsamarbeidspartner, avslutter Dahl.