Innkjøpsrådgiver

Vi søker en engasjert og erfaren innkjøpsmedarbeider til vårt team i Seksjon Innkjøp, del av avdeling Facility Management, Eiendom og Innkjøp (FMEI). Seksjonen består av tre medarbeidere og du vil samarbeide tett med kollegaer både internt i avdelingen og på tvers i Multiconsult. Her får du muligheten til å påvirke og videreutvikle innkjøpsområdet i en fremtidsrettet organisasjon.

Kontorsted
Oslo
Søknadsfrist
25. september 2025
Kontaktpersoner

Kenneth Westby
Avdelingsleder
tlf: 92856003

Katrina Davis
Rådgiver Innkjøp
tlf: 45677594

Søk på stillingen

Vi søker en engasjert og erfaren innkjøpsmedarbeider til vårt team i Seksjon Innkjøp, del av avdeling Facility Management, Eiendom og Innkjøp (FMEI). Seksjonen består av tre medarbeidere og du vil samarbeide tett med kollegaer både internt i avdelingen og på tvers i Multiconsult. Her får du muligheten til å påvirke og videreutvikle innkjøpsområdet i en fremtidsrettet organisasjon.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser.
  • Forhandle og inngå rammeavtaler med leverandører for å sikre kostnadseffektive, bærekraftige og kvalitetsmessige løsninger.
  • Være en rådgiver og sparringspartner for interne interessenter.
  • Følge opp avtaler og leverandører.
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av prosesser, rutiner og verktøy innen innkjøp.

Videre ønsker vi at du har følgende kvalifikasjoner: 

  • Relevant høyere utdanning (minimum bachelor) innen økonomi, innkjøp eller tilsvarende fagområde.
  • Erfaring med anskaffelsesprosesser, gjerne fra større virksomhet eller offentlig sektor.
  • Gode samarbeids- og relasjonsbyggende ferdigheter.
  • Erfaring med bruk av ERP systemer.
  • Fleksibel og løsningsorientert med evne til å bidra på tvers av avdeling FMEI.
  • Erfaring med prosjektledelse/prosjektarbeid.
  • Kompetanse innen analyse og rapporteringsarbeid
  • Erfaring med forhandling
  • Selvgående og sørger for fremdrift i dine egne prosjekter

Gode grunner til å velge oss: 

  • Systematisk opplærings- og utviklingsløp innen både fag og ledelse
  • Effektive tverrfaglige team og arbeidsprosesser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En medeierskapsordning som inkluderer et årlig aksjekjøpsprogram og et aksjeeierskapsprogram for nyansatte
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken, samt fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
  • En rekke personalgoder som f. eks firmahytter og bedriftsidrettslag

Ytterligere informasjon: 

Før ansettelse i Multiconsult vil du bli bedt om å fremlegge gyldig bevis på bestått høyere utdannelse, herunder fagbrev, bachelor-, master- og doktorgrad. Vi anbefaler derfor at du legger ved disse dokumentene i søknaden din. Med gyldig bevis menes fagbrev og vitnemål. Er hele, eller deler av, utdanningen din gjennomført i utlandet kan du bli bedt om å legge frem bevis på HK-dir.-godkjent utdanning (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Les mer om automatisk og profesjonsgodkjenning av utdanning her

Videre gjør vi oppmerksomme på at arbeidsspråket i Multiconsult er norsk. Våre prosjekter krever god forståelse for norske regelverk og prosedyrer, og det er derfor en forutsetning at du behersker språket, både muntlig og skriftlig, med mindre noe annet er spesifisert i stillingsutlysningen.

Søk på stillingen