Innkjøpsmedarbeider

Vi søker en dedikert og erfaren innkjøpsmedarbeider som en del av vårt team. Seksjon Innkjøp består av 3 medarbeidere og er en del av avdeling Facility Management, Eiendom og Innkjøp. Du vil samarbeide tett med kollegaer på tvers i avdelingen og ellers i Multiconsult, og du vil ha gode muligheter til å påvirke og utvikle avdelingen.

Kontorsted
Oslo
Søknadsfrist
17. januar 2024
Kontaktpersoner

Kenneth Westby
Avdelingsleder
tlf: 92856003

Søk på stillingen

Vi søker en dedikert og erfaren innkjøpsmedarbeider som en del av vårt team. Seksjon Innkjøp består av 3 medarbeidere og er en del av avdeling Facility Management, Eiendom og Innkjøp. Du vil samarbeide tett med kollegaer på tvers i avdelingen og ellers i Multiconsult, og du vil ha gode muligheter til å påvirke og utvikle avdelingen.

BLI EN DEL AV MULIGGJØRINGSKULTUREN I MULTICONSULT

Muliggjøringskulturen i Multiconsult handler om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning. Kanskje er det akkurat deg vi trenger på laget? Er du en person som trives i et godt og inkluderende miljø, og som trives med å jobbe både tverrfaglig og i team? Har du et brennende faglig engasjement, samt interesse og forståelse for andre involverte fagområder? Da kan det være akkurat deg vi leter etter.

Typiske arbeidsoppgaver vil være (avhengig av din fagbakgrunn):  

Som Innkjøpsmedarbeider vil du spille en sentral rolle i etableringen av rammeavtaler, være en viktig sparringspartner, gjennomføre forhandlinger og sikre effektiv oppfølging av inngåtte avtaler.

  • Gjennomføre anskaffelsesprosesser fra A-Å
  • Initiere, forhandle og inngå rammeavtaler med leverandører for å sikre kostnadseffektive, bærekraftige og kvalitetsrike løsninger.
  • Delta i strategiske diskusjoner og være en aktiv sparringspartner for interne interessenter for å forstå og imøtekomme deres innkjøpsbehov.
  • Følge opp rammeavtaler, samt overvåke og sikre etterlevelse av inngåtte avtaler.
  • Innkjøpsfaglig rådgivning til andre enheter i organisasjonen
  • Leverandøroppfølging, eksempelvis:
    • Økonomi
    • Bærekraft og miljømål
    • Åpenhetsloven
  • Bistå ved interne og eksterne revisjoner
  • Bidra med videreutvikling av innkjøpsrutiner og anskaffelsesprosesser
  • Bidra med å profesjonalisere innkjøp og etablere systemer

Videre ønsker vi at du har følgende kvalifikasjoner: 

  • Bakgrunn fra innkjøpsarbeid, fortrinnsvis fra større virksomhet eller offentlig anskaffelser
  • Minimum bachelor innen økonomi og/eller logistikk, annen relevant utdannelse vil også vektlegges
  • Svært gode samarbeids- og relasjonsbyggende ferdigheter.
  • God kunnskap og erfaring med bruk av ERP systemer
  • Fleksible ift oppgaver og bidra på tvers i FMEI
  • Erfaring fra prosjektledelse/prosjektarbeid
  • Erfaring med analyse og rapporteringsarbeid
  • Erfaring fra forhandling

HVA MER KAN VI TILBY DEG? 

  • Spennende og langsiktige karrieremuligheter
  • En god balanse mellom arbeid og fritid – fleksibilitet og mulighet til å forme din egen arbeidshverdag
  • Et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø. Vi mener at godt samhold og trivsel på arbeidsplassen er veien til effektive og motiverte medarbeider, derfor tilbyr vi blant annet bedriftsidrettslag med varierte tilbud, ulike sosiale arrangementer og avdelingsturer. 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken samt fleksibel arbeidstid 
  • Bredt utvalg firmahytter
  • Muligheter for fleksibelt arbeidssted 
  • En medeierskapsordning som bl. annet inkluderer et årlig aksjekjøpsprogram

LITT MER OM OSS

Multiconsult er et ledende norsk ingeniør- og arkitekturselskap. Med nærmere 3500 høyt kompetente medarbeidere fordelt på sterke fagområder kan Multiconsult påta seg de mest komplekse prosjektene markedet byr på.

Ytterligere informasjon 

Før ansettelse i Multiconsult vil du bli bedt om å fremlegge gyldig bevis på bestått høyere utdannelse, herunder fagbrev, bachelor-, master- og doktorgrad. Vi anbefaler derfor at du legger ved disse dokumentene i søknaden din. Med gyldig bevis menes fagbrev og vitnemål. Er hele, eller deler av, utdanningen din gjennomført i utlandet kan du bli bedt om å legge frem bevis på HK-dir.-godkjent utdanning (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Les mer om automatisk og profesjonsgodkjenning av utdanning her 

Videre gjør vi oppmerksomme på at arbeidsspråket i Multiconsult er norsk. Våre prosjekter krever god forståelse for norske regelverk og prosedyrer, og det er derfor en forutsetning at du behersker språket, både muntlig og skriftlig, med mindre noe annet er spesifisert i stillingsutlysningen.  

Søk på stillingen